wtorek, 28 lipca 2020

Kolorowe lato

Zabrałam dzieci na kolorowe jeziora - geopark w pobliżu Łęknicy. Pokazywaliśmy dzieciom od czego zależy kolor wody w poszczególnych jeziorkach. 







Znacie to miejsce? Ja uwielbiam tam wracać. Pierwszy raz byłam tam, kiedy jeszcze nie było to miejsce ucywilizowane, ogrodzone z wydzielonymi szlakami. Mało kto wówczas o nim wiedział. Było wówczas coś magicznego w takim zwiedzaniu. Dzisiaj można się tam poruszać tylko po wyznaczonych szlakach, ale może to i lepiej, bo w końcu byśmy to miejsce rozdeptali... 
Skoro już o kolorach była mowa - zaproponowałam dzieniom taką sztuczkę: 
Napełniliśmy dużą miskę żòłtą wodą. W szklankach chłopcy przygotowali wodę czerwoną i niebieską. Wkładaliśmy  kolejno szklanki do miski i sprawdzaliśmy jak zmieni się kolor wody w szklankach. 






Po zakończonej zabawie chłopcy mogli do woli mieszać kolory w szklankach i obserwować jak się zmieniają. 
Pozostało nam nieco koloru żółtego i czerwonego, więc powtórzyliśmy na koniec eksperyment, który już kiedyś wam pokazywaliśmy jeszcze z kolorem niebieskim. Pomiędzy szklankami z kolorowym płynem stawiamy jedną pustą szklankę, wkładamy do środka ręczniki papierowe i obserwujemy co się zadzieje. 

Bawicie się kolorami? Moje dzieci uwielbiają je przelewać, mieszać, mrozić, rozpuszczać itp. To wspaniała i rozwijająca zabawa!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz