sobota, 28 stycznia 2017

Świąteczne ozdoby choinkowe zrobione wspólnie z dzieckiem

Jak wyczarować ozdoby na świąteczną choinkę, takie, które można zrobić wspólnie z dzieckiem? Mamy kilka pomysłów. 
Kiedy Szymonek miał roczek kupiłam bombki ze styropianu, do których dokręciliśmy haczyli i wstążeczki do powieszenia. Na tych bombkach Szymonek poodbijał, z pomocą mamusi swoje stópki i rączki. Kupiłam też naklejki gwiazdki, które poprzyklejał do bombek. Sami oceńcie jak wyszło. 
Kiedy miał dwa latka dużo malował mazaczkami, najczęściej kreski. Powycinałam z tych rysunków kształty choinek i bombek i zalaminowałam.
W tym roku poszliśmy nieco dalej. Oczywiście nie zabrakło styropianowych bombek. Wykorzystaliśmy także inne przedmioty - np. szpatułki laryngologiczne, których używają lekarze do badania gardła. Przy ostatniej wizycie u lekarza zamiast naklejki dzielny pacjent poprosiliśmy o kilka patyczków. Zasada jest prosta - na środek każdego patyczka nakładamy kapkę mocnego kleju i formujemy kształt gwiazdy. Potem, kiedy klej zaschnie - całą gwiazdę pokrywamy klejem - musimy dziecku pomóc, jeśli chcemy by była pokryta dokładnie. Następnie wystarczy posypać sypkim brokatem - i gotowe. A - jeszcze wywiercić dziurkę, przez którą przewleczemy wstążeczkę i gotowe! A ile przy tym radości! 
No i na koniec nasz tegoroczny hit - świąteczne mikołaje. Wystarczy papierowy talerzyk jednorazowy, z którego wycinamy sporą część karbowanego brzegu pozostawiając tylko "brodę". Środek talerza malujemy farbką na różowo. Szymonek nakleił buźki wycięte z wycinanki, bo sam nie radzi sobie jeszcze z namalowaniem buziek. Dokleił także czerwony trójkąt - czapkę. Z białego papieru wycięłam białe naszycia na czapkę i pompon. Kształt osiągnęłam używając do tego specjalnych nożyczek z ząbkami (można ja kupić praktycznie w każdym sklepie papierniczym). Szymonek bardzo lubi przyklejać do siebie elementy, wystarczyło mu tylko podpowiedzieć, jak ma to wyglądać. Pozostało tylko zalaminować przygotowane mikołaje. Na zalaminowanych mikołajach Szymonek dopiero mógł poprzyklejać oczka - ponieważ udało nam się kupić wypukłe, specjalne oczka, do naklejania - można na nie natrafić w sklepach papierniczych, a nawet w empiku. 
Popatrzcie jakie nam wyszły Mikołaje:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz